• Preparaty Monojonowe Invex Remedies
  • »
  • Preparaty Invex Remedies

11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby

Data dodania: 2011-10-14 17:58:20, Dodane przez: Kuba
Wyświetlony 36279 razy, Komentarzy: 1
Wrzuć na FacebookWykop!
11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby
Oryginalny obraz: http://topnews.net.nz

Zasada 1 – Słuchać sygnałów płynących z własnego organizmu

Nie jeść kiedy nie odczuwa się głodu. W zamian za spożywanie kolejnej przekąski lepiej jest wypić sok, zjeść owoc lub małą porcję surówki, albo wypić szklankę wody. To zalecenie można skierować również do wszystkich, którzy akualnie stosują dietę oczyszczającą wątrobę. Nie należy jednak głodzić się i doprowadzać do bólów głodowych, które mogą powodować wrzody i wywołać hipoglikemię. Zbyt wiele osób trzyma się sztywno ustalonego planu posiłków i jada o tych samych porach, bez względu na to czy odczuwa głód czy nie. Znacznie zdrowiej będzie jak porę na jedzenie określi nam sam organizm/ głód niż zegar. Jeśli ktoś ma nawyk spożywania regularnych posiłków bez uczucia głodu, zmusza swoją wątrobę do nadmiernego wysiłku, wskutek czego cierpi ona z przepracowania i przeciążenia. Podobnie sytuacja wygląda jak jemy wszystko do końca z talerza niezależnie od tego, że pojawiło się uczucie sytości.

Zasada 2- Wypijać 8-12 szklanek dobrej wody (mineralnej, filtrowanej, źródlanej) dziennie

Woda pomaga oczyścić wątrobę i nerki. Organizm potrzebuje małych ale częstych porcji wody, które zapobiegają kurczeniu się komórek na skutek odwodnienie i wysychania błon komórkowych. Picie odpowiedniej ilości wody dziennie zmniejsza ryzyko występowania chorób degeneracyjnych. Ludzie nie dostarczający swojemu organizmowi odpowiedniej ilości wody narażeni są na zwiększone ryzyko choroby Alzheimera. Wodę należy pić stale w ciągu całego dnia, ale unikać spożywania dużych objętości płynów w trakcie posiłków.

Zasada 3- Nie spożywać dużych ilości cukru / unikać cukru przetworzonego

Cukier rafinowany zostaje przerobiony przez wątrobę na tłuszcz i cholesterol. Nadmiar oczyszczonych węglowodanów jest przekształcany podobnie jak cukier rafinowany, szczególnie niebezpieczne są trójglicerydy, które mogą odkładać się w komórkach. W ten sposób przyczyniają się do degeneracji różnych organów; wątroby, serca, mięśni, nerek, tętnic oraz są transportowane do takich okolic ciała jak uda, pośladki, brzuch, w których odkładają się na bardzo długo. Kiedy stężenie trójglicerydów we krwi jest duże, wtedy gwałtownie wzrasta ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego. Aby nie obciążać wątroby, należy unikać sztucznych słodzików (zachęcamy do przeczytania wpisu o Aspartamie ) obecnych w napojach gazowanych (typu bezcukrowego) , o których pisaliśmy (Gazowane napoje -trucizna w butelce- część 1), produktach dietetycznych, dla diabetyków ponieważ są toksyczne dla wątroby oraz wywołują hipoglikemię i zmęczenie. Zamiast słodyczy lepiej zjeść świeże owoce, owoce z parowaru (polecam banana), suszone owoce ( najlepsze są bez związków siarki), miód, melasę. Pokarmy zawierające cukier rafinowany i białą mąkę sprawiają, że wątroba musi pracować wiele ciężej a ponadto może nastąpić rozrost nieprzyjaznych bakterii i drożdży (kandydaza) w organiźmie. Natomiast nieprzetworzony miód zawiera naturalne substancje o działaniu hamującym rozrost szkodliwych drobnoustrojów. Aby zaobserwować różnicę pomiędzy nieprzetworzonym miodem a dżemem zawierającym biały cukier, proponuję zrobić mały eksperyment. Proszę wziąć słoik miodu i słoik dżemu, odkryć i pozostawić na tydzień w dowolnym miejscu. Po tym okresie zobaczą Państwo, że miód jest w porządku a na powierzchni dżemu rozwinęła się pleśń i grzyby. Podobne zjawisko ma miejsce po spożyciu tych produktów w jelitach. Dlatego dobrze byłoby w czasie stosowania diety oczyszczającej lub wspomagającej leczenie choroby nowotworowej ograniczyć do minimum spożywanie dżemów i konfitur, chyba że w ich składzie nie znajduje się cukier przetworzony- jedynie naturalny. Ważne jest pamiętanie o tym, że zdrowe słodkie substytuty popularnych, masowych słodyczy powinny być spożywane w rozsądnych ilościach, ponieważ mogą być szkodliwe dla wątroby jeśli jemy je w nadmiarze.

Zasada 4-Dbać o higienę jelit

Wątroba filtruje i niszczy wszystkie bakterie i wirusy obecne w pokarmach. Jesli narazimy wątrobę na kontakt ze zbyt dużą ilością chorobotwórczych drobnoustrojów na przykład salmonellą czy pałeczką Shigella, mogą przedostać się one do krwi i wywołać poważną chorobę a także trwale uszkodzić wątrobę. Aby temu zapobiec należy spożywać pokarmy świeże, unikać odgrzewania gotowanych potraw, ponieważ rozmanażają się w nim bakterie , szczególnie w mięsie. Nigdy nie podgrzewajcie gotowanej wcześniej potrawy więcej niż jeden raz. Nie jadajcie też w barach, fast foodach gotujących na wynos oraz zawsze pamiętajcie o myciu rąk przed jedzeniem. Dodatkowo należy wyeliminować paczkowane produkty żywnościowe i żywność przetworzoną, która jest naszpikowana dużą ilością konserwantów, wspomagaczy etc (zachęcamy do przecztania wpisu Dodatki do żywności- część ) . Pomimo to są w tych produktach obecne chorobotwórcze drobnoustroje, które występują w fazie uśpienia. Gdy potrawa przygotowana z takich produktów znajdzie się w jelitach, środki konserwujące wyczerpują się a drobnoustroje zaczynają rozmnażać się z dużą szybkością. Takie produkty do tego nadmiernie obciążają wątrobę, zarówno z punktu widzenia trawienia jak i skażenia mikrobiologicznego.

Zasada 5- Nie jeść w stresie lub w stanie napięcia emocjonalnego

 ponieważ wtedy krew odpływa z jelit i wątroby do innych organów. Jedzenie w takim stanie prowadzi do wzdęć, gdyż trawienie jest mierne.

Zasada 6- Unikać produktów spożywczych mogących wywołać odczyn alergiczny

Osoby o słabym układzie trawiennym, które po posiłku mają wzdęcia i są ociężałe, powinny przed posiłkiem zażywać suplementy polepszające trawienie ( w składzie powinny pojawić się bromelina, pepsyna, papaina, wyciagi trzustkowe etc. ). Inna rada to taka, by przed rozpoczęciem właściwego posiłku zjeść coś surowego – śniadanie rozpocząć od jednego lub dwóch owoców, obiad- kolację od surówki. Surowe warzywa i owoce zawierają enzymy, które wspomagają enzymy własne organizmu w trawieniu pokarmów. Każdy kęs pożywienia należy żuć powoli i dokładnie, ponieważ proces trawienia rozpoczyna się już w ustach, gdy ślina miesza się z pokarmem. U osób starszych zmniejsza się wydzielanie kwasu solnego w żołądku i jego ilość może być niewystarczajaca do całkowitego trawienia białka. Można temu zaradzić popijając w trakcie wysokobiałkowego posiłku małe łyki wody z dodatkiem octu jabłkowego (1 łyżeczka na szklankę wody). Produkty, które najczęściej wywołują podrażnienie jelit i zespół jelita wrażliwego to pszenica, przetwory mleczne oraz produkty je zawierajace, czyli mleko, ser, śmietana, lody i czekolada. Dzieje się tak dlatego, że pszenica i przetwory mleczne zawierają reaktywne białka na przykład gluten obecny w pszenicy i laktozę ( tzw. cukier mleczny), na które  negatywnie reaguje organizm ludzki. Dodatkowo warto pamiętać, by nie przesadzać z piciem kawy, ponieważ jej nadmiar jest szkodliwy dla wątroby.

Zasada 7- Wybierać mądrze pieczywo i smarowidła do niego

Dobrze jest zaopatrywać się w pieczywo ze sprawdzonych źródeł lub też samemu przygotowywać wypieki na naturalnym zakwasie, bogatym w ziarna. Dobrej jakości pieczywo dostarcza błonnika pokarmowego, soli mineralnych i witamin z grupy B. W starych, dobrych czasach pieczywo było pieczone przez miejscowego piekarza z prostych składników; mąki, wody, drożdży lub zakwasu i soli. Obecnie pieczywo dostępne w supermarketach jest wypiekane na skalę masową / przemysłową w dużych piekarniach z użyciem takich składników jak uwodorniony olej, bromian potasu, diwodoro-difosforan disodowy, estry kwasu monoacetylowinowego, azodikarbonamid i inne syntetyczne związki chemiczne z którymi musi się uporać nasz organizm, w tym nasza wątroba. Duża ilośc drożdży użyta do wypieku, szybka fermentacja i różne polepszacze obecne w dzisiejszym pieczywie produkowanym na skalę masową sprawiają, że regularne jedzenie go może być przyczyną wzdęć i podrażnienia jelit. Ciemne pieczywo dostępne w supermarketach bywa często wyprodukowane z białej mąki zabarwianej karmelem, czyli przypalonym cukrem. Chorzy na choroby nowotworowe lub z zespołem jelita drażliwego powinny spożywać pieczywo z mąki zmielonej w kamiennych żarnach. Jeśli chodzi o smarowidła do chleba lepiej jest wybrać naturalną opcję, którą samodzielnie można przygotować w domu - humus, roztarte awokado, tahini zawierające niezbędne kwasy tłuszczowe przyjazne dla wątroby a nie tłuszcze uwodornione występujące w maśle produkowanym masowo czy też margarynie. Dodatkowo naturalne smarowidła ( w zakładce Przepisy znajdą Państwo wiele pomysłów na zdrowe smarowidła) zawierają dużo soli mineralnych, szczególnie związków wapnia czy też są źródłem bogatym w białko.

Zasada 8- Nie dopuszczać do zaparć

Warto zadbać o regularne wypróżnienia. 

Zasada 9- Unikać spożywania tłuszczu zjełczałego oraz zawierającego nasycone kwasy tłuszczowe

O tłuszczach a w tym kwasach tłuszczowych postaram sie napisać dzisiaj wieczorem lub jutro rano, by wyjaśnić wszystkie Państwa wątpliwości. Te niezdrowe tłuszcze mogą uszkodzić wątrobę, co objawia się zmianami typowymi dla stłuszczania wątroby, podobnymi do tych, jakie wywołuje nadużywanie alkoholu. Z drugiej strony trzeba dbać o dostarczanie organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych, czyli zdrowego tłuszczu. Jego niedobory mogą powodować: suchą skórę, egzemy, wypadanie włosów, bóle w stawach, upośledzenie płodności, depresję, osłabienie pamięci, spowolnioną przemianę materii ze skłonnością do tycia, osłabienie układu immunologicznego, nierównowagę hormonalną, problemy z układem krążenia, wysokie stężenie triglicerydów we krwi. Dodatkowo obecność odpowiedniej ilości zdrowych kwasów tłuszczowych w pokarmach jest bardzo ważna z punktu widzenia prawidłowej przemiany materii. Spożywanie niewłaściwych pokarmów skutkuje tym, że wątroba wytwarza  lipoproteiny o niskiej gęstości ( frakcja LDL) i zbyt mało lipoprotein o wysokiej gęstości ( frakcja HDL). Taki stan zwiększa ryzyko miażdżycy, chorób serca, nadciśnienia.

Zasada 10- Starać się kupować żywność pochodzącą z upraw organicznych/ ekologicznych, nie zawierającą środków ochrony roślin

Zasada 11- Białko spożywać pod różną postacią, w tym nasion roślin strączkowych, a nie tylko produktów pochodzenia zwierzęcego czyli mięsa, ryb, jajek i przetworów mlecznych.

Pierwszorzędnej jakości białko otrzymuje się łącząc w jednym posiłku trzy spośród czterech nastepujących rodzajów produktów: nasiona roślin strączkowych, ziarna zbóż, orzechy i nasiona. Białko w takim posiłku jest równie kompletne i wartościowe jak białko pochodzenia zwierzęcego i zawiera wszystkie 8 egzogennych aminokwasów. Ziarna zbóż to pszenica, kasza jaglana, jęczmienna, gryczana, ryż, zyto, orkisz, kamut, komosa ryżowa i amarant. Do nasion roślin strączkowych zaliczamy: soję, różne rodzaje fasoli, groszek, różne rodzaje grochu i soczewicy, które dostarczają cennego białka, niezbędnych kwasów tłuszczowych, błonnika pokarmowego, fitostyroli (roślinne hormony), soli mineralnych w tym związków wapnia, żelaza, magnezu, cynku i witamin z grupy B. O roślinach strączkowych pisaliśmy już we wpisach Działanie lecznicze roślin strączkowych , Pokarmy antyrakowe, czyli co jeść w diecie antyrakowej- rośliny strączkowe- część 13 lub Kuchnia makrobiotyczna -rośliny strączkowe- jak poradzić sobie z ich trawieniem? . Nasiona roślin strączkowych można również kiełkować i skiełkowane dodawać do sałatek lub innych zimnych przekąsek – o zbawiennych właściwościach kiełków pisałam we wpisie Pokarmy antyrakowe, czyli co jeść w diecie antyrakowej- część 10-kiełki  . Kiełkowanie roślin strączkowych i innych nasion podnosi ich wartość odżywczą w dużym stopniu, ponieważ wzrasta wówczas zawartość witaminy C, aminokwasów, korzystnych kwasów tłuszczowych, a ponadto zwiększają się ich właściwości oczyszczające wątrobę. Kiełki niektórych roślin strączkowych możemy kupic w sklepie, jednak przy zakupie należy sprawdzić czy nie są one pokryte nalotem lub pleśnią i czy są świeże. Nasiona sa doskonałym źródłem niezbędnych kwasów tłuszczowych, białka, fitostyroli, błonnika pokarmowego i dlatego często występują w dietach oczyszczajacych wątrobę. Jeśli chodzi o nasiona to polecam nasiona dyni, słonecznika, sezamu, siemię lniane. Nasiona siemienia lepiej jest zmielić, bo są lepiej trawione. Doskonałym sposobem zwiększenia udziału niezbędnych kwasów tłuszczowych i białka w pożywieniu jest sporządzenie mieszanki składającej się z migdałów, z drobno zmielonego siemienia lnianego, nasion słonecznika, nazanej LSM. Otrzymuje się delikatny, pyszny, słodki o lekko orzechowym smaku proszek, ktory można dodawać do sałatek, deserów owocowych, dań warzywnych, koktajli, soków etc. Regularne jadanie LSM zapewnia dobre wypróżnienia, zwłaszcza jeśli są problemy z zaparciami. Dodatkowo można dodawać 2-3 łyżki nasion psyllium (babki jajowatej – o której wspomniano w Naturalne środki stosowane w leczeniu wątroby/ wspomaganiu pracy wątroby- babka jajowata i tauryna. LSM jest świetnym pokarmem dla mózgu i regularnie jadane poprawia pamięć. Orzechy są bardzo bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, ale powinno się je jeść świeże i surowe. Jeśli zostały wyłuskane i wystawione na działanie powietrza, zawarty w nich tłuszcz jełczeje i w takim stanie nie są korzystne dla wątroby. Orzechy łuskane należy przechowywać w szczelnych opakowaniach i sprawdzać datę przydatności ( w przypadku kupnych). Osoby o słabym trawieniu nie powinny łączyć nasion strączkowych, ziaren zbóż, orzechów i nasion z mięsem czy jajkami.
Źródło: Dr Sandra Cabot The Liver Cleansing Diet, http://amigdalina.com.pl/?p=1546, http://amigdalina.com.pl/?p=1577

Komentarze do artykułu: 11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby

Nick:
E-mail:


Lucyna
2015-05-13 23:19:45
Kilka z wymienionych porad stosuje i dopowiem, że warto dbać o wątrobę. Ja ją zaniedbałam i w pewnym momencie ból i uczucie ciężkości zaczęły mi towarzyszyć po każdym posiłku. Na szczęście szkody udało się naprawić z pomocą preparatu Essentix z fosfolipidami, nawet mogę sobie pozwolić na tradycyjną polską kuchnie. Więc jak to się mawia- mądry polak po szkodzie.

Artykuły podobne do 11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby:
  • Co jeść, by utrudnić życie pasożytom?

    Wszystkie pasożyty, grzyby i bakterie są bezwzględnymi łupieżcami, ponieważ do życia jest im niezbędny żywy organizm. Bez niego nie są w stanie samodzielnie funkcjonować.
  • Dieta balansująca i oczyszczająca organizm

    W obecnym czasie obserwuj się niemal epidemię zachorowań na wszystkie odmiany raka. Czas najwyższy abyśmy wszyscy nauczyli się walczyć z tą chorobą innymi metodami niż tylko chemia i etc... Niektóre z tych metod są zupełnie nieskomplikowane, trzeba tylko wprowadzić w...
  • Pestki i nasiona

    Ten nieodłączny składnik zdrowej diety jest znakomitym źródłem nienasyconych tłuszczów - linolenowego i linolowego. Zarówno kwas linolenowy jak i linolowy dostarczane są z zewnątrz, ponieważ organizm sam nie jest w stanie ich wytworzyć. Pestki i nasiona zawierają też wysokiej wartości...
  • Złoto Azteków, czyli cudowne nasiona chia

    Szałwia hiszpańska, czyli nasiona chia pomoga pozbyć się zbędnych kilogramów. Ponadto pomaga w leczeniu cukrzycy, arytmii serca, chorób jelit. Wspiera pracę mózgu, obniża poziom złego cholesterolu. Nasiona chia są bogatym źródłem składników odżywczych m.in omega-3 i omega-6.
  • Cholesterin Balance - dbając o niski poziom cholesterolu

    Cholesterin-Balance zawiera wiele takich substancji naturalnych, jak na przykład beta-glukan, aby pozytywnie wpływać na poziom zdrowego cholesterolu. Naturalna siła beta-glukanu jest tak interesująca, że jest teraz tematem trzyletniego projektu Unii Europejskiej.
Filmiki podobne do 11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby:

Ekologiczne warzywa i owoce

Ładne nie zawsze znaczy dobre. Tak jest przede wszystkim w przypadku warzyw i owoców wystawianych na sklepowych półkach. Piękne, dorodne okazy kuszą nas swoją (więcej...)

Korporacje i żywność PL 1_9

Film odkrywa tajemnice stojące za masową produkcją żywności. Twierdzi, że producenci umyślnie ukrywają przed konsumentami najważniejsze informacje dotyczące pochodzenia, składników i procesów produkcji. Produkcja żywności (więcej...)

Native American Spiritual Music 2

A selection of graphics and the great music of oliver shanti combine in this 2nd video of native american spiritual music. Indian spirituality centers on a (więcej...)
Kategorie Zdrowia
Zdrowie na e-mail
Podaj swój e-mail:
a będziemy powiadamiać Cię o nowościach
Sklep CzaryMary.pl
Agnieszka Biernat - terapeuta - dietetyk, specjalista ds. profilaktyki i promocji zdrowia.
Właścicielka Gabinetu Dietoterapii (badania genetyczne, testy na nietolerancje pokarmowe, testy zdrowia, porady zdrowotno-dietetyczne, jadłospisy, przepisy, zakupy z dietetykiem, kursy gotowania).

Autorka książek: „Dieta która żywi i leczy” oraz "Zdrowiej jesz - zdrowiejesz!", a także (rozwiń)
Ostatnie komentarze
Zaloguj się! Po co?

Przypomnienie hasła

Adres E-mail*
Na podany aderes email zostanie wysłane nowe hasło!

Szybka Rejestracja

Uwaga! Rejestrując się akceptujesz Nasz Regulamin
Mężczyzna* Kobieta*
Adres E-mail*
Nick*
Imię
Nazwisko
Hasło*
Potwierdź hasło*
Awatar
* Pola wymagane
Statystyki online
Użytkownicy online: 0
Gości online: 14
Ostatnie Artykuły w
Oczyszczanie Wątroby
11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby Wątroba to jeden z Naszych najważniejszych organów. Warto zadbać aby była zdrowa i wolna od toksyn. Jak to zrobić? Więcej »
Ostropest plamisty we wspomaganiu wątroby Ziele to znane jest od wieków jako tradycyjny składnik toniku wątrobowego. Istnieje kilkaset publikacji naukowych oma ... Więcej »
Odblokowywanie Wątroby Poniżej przedstawiona kuracja pochodzi z materiałów publikowanych przez Dr. H. Clark. Dotyczy usprawnienia krążenia ... Więcej »
Oczyszczanie wątroby wg Hulda Regehr Clark Kolejna prosta metoda. Oczyszczanie wątroby jest bardzo bezpieczne. Autorka podaje, że na ponad 500 przypadków, w tym ... Więcej »
Oczyszczanie wątroby wg William Donald Kelley Prosta i skuteczna terapia oczyszczanie wątroby. Więcej »
Popularne Artykuły w
Oczyszczanie Wątroby
Oczyszczanie wątroby wg Hulda Regehr Clark Kolejna prosta metoda. Oczyszczanie wątroby jest bardzo bezpieczne. Autorka podaje, że na ponad 500 przypadków, w tym ... Więcej »
Oczyszczanie wątroby wg William Donald Kelley Prosta i skuteczna terapia oczyszczanie wątroby. Więcej »
Odblokowywanie Wątroby Poniżej przedstawiona kuracja pochodzi z materiałów publikowanych przez Dr. H. Clark. Dotyczy usprawnienia krążenia ... Więcej »
11 Podstawowych zasad warunkujących poprawę funkcjonowania wątroby Wątroba to jeden z Naszych najważniejszych organów. Warto zadbać aby była zdrowa i wolna od toksyn. Jak to zrobić? Więcej »
Ostropest plamisty we wspomaganiu wątroby Ziele to znane jest od wieków jako tradycyjny składnik toniku wątrobowego. Istnieje kilkaset publikacji naukowych oma ... Więcej »
Co u nas słychać
Polecamy pod choinkę - ostatni gwizdek! 2013-12-16 15:23:181 Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia i Choinka. Czemużby nie sprawić komuś na prezent coś naprawdę zdrowego. \"Troszkę\" już suplementów i zdrowej żywności spróbowaliśmy, mamy wyrobione pewne opinie. Być może będziemy w stanie komuś pomóc w decyzji wyboru czegoś z bardzo szerokiego asortymentu produktów dla zdrowia.